Reclame & Sociale Media

Reclame, Social Media camera, screen

Overzicht

Reclame en Sociale Media, kortom je wil iets promoten of in de kijker zetten? Dit kan je op vele manieren aanpakken, maar op het einde van de meet wil je slecht één ding… Dat het winstgevend is en je bericht de mensen bereikt. We proberen samen met onze klant om iets uit te lichten dat mensen aanspreekt en niet snel vergeten zal worden.

 
 
 
 

FAQ

Zeker en vast! Omdat we merken dat meer en meer mensen social media verkiezen om bepaalde content of berichten te promoten spelen we hier graag op in.

 
 

Om niet te technisch te moeten gaan geven we even een verduidelijking: een video voor online gebruik (Facebook, Instagram, YouTube, website, etc.) wordt zwaarder gecomprimeerd en raden we dus ten zeerste af om ook te gebruiken voor bijvoorbeeld televisie uitzendingen. Hier kunnen we wel een oplossing voor bieden door middel van een geschikt bestand.

 
 

Omdat we ons bewust zijn dat in deze tijden veel mensen (denken) een prima video te kunnen maken met hun smartphone of tablet die 4K of Hoger filmt en zoom heeft en…, denken we nog steeds sterk in onze schoenen te staan met het bieden van professionele content. De tijd van de megapixel strijd is al lang gaan liggen, en het ene 4K is niet het andere 4K. Hier begint reeds het probleem, de kwaliteit van je sensor van je camera is véél belangrijker dan de resolutie/megapixel. Ook de lenzen die je gebruikt zijn essentieel voor het eindproduct. Een goedkope lens op een dure camera gaat alleen zorgen voor afwijkingen in je beeld die onherstelbaar zijn. Ook de manier hoe je een video filmt en monteert kan zoveel meer waarde bieden.

 
 

Eerst en vooral de uren die de videograaf spendeert op locatie, daarnaast de uren die de editor nodig heeft om deze beelden te monteren. Verder komen er nog kosten van materiaal (camera’s, audio, licht, accessoires, computerprogramma’s, etc.), verplaatsingen van en naar de locatie(s), het gebruik van muziek (rechten en licenties), plugins, etc. bij.

 
 

In tegenstelling tot vele andere videografen gebruiken we Film (Cinema) Camera’s, en zelden (tenzij het project het nodig heeft) DSLR of Mirrorless (fotocamera’s) dit om het meeste dynamisch bereik en de hoogst mogelijk resolutie voor elk project boven te kunnen halen.